Saturday, May 2, 2009

Ular Tedung Hitam

pukul 12 tgh mlm tadi ketika kami sekeluarga hendak tidur, qayuum & afrina pula tiba2 aktif bermain, malah qayyum igin keluar main di bilik sebelah, ketika anak2ku seronok bermain, isteriku ternampak ular hitam sedang menaiki tangga trs lantas membuka lampu tangga utk kepastian dan segera memanggilku. ular tersebut pula apabila lampu dibuka trs menyorok disebalik tiang tangga.. bila lihat ular tersebut agak garang & besar, aku trs call bomba... ular disebalik tangga membuatku tdk berani untuk turun tangga membuka pintu apabila bomba dtg. lalu aku menalifon jiranku untuk membantu membuka rumah, Alhamdulillah ketika itu kunci boleh dicapai oleh jiranku. bomba smp sahaja jiranku membuka pintu manakala aku sekeluarga masih di tingkat ats menuggu ular itu dikeluarkan dr tiang tangga. terkejut aku bila mendengar bahawa ular itu adalah ular tedung yg sngt berbisa. Alhamdulillah keluargaku selamat. aku juga amat bersyukur kerana farah terserempak ngan ular tersebut seblm ianya naik atas. rupanya Qayyum yg jarang terjaga dari tidur & bermain diluar membuatkan ada hikmah disebaliknya. aku tak dpt bayangkan jika aku tak bawa qayyum main dibilik mak, sudah tentu farah tak terserempak ngan ular tersebut. Alhamdulillah segalanya selamat. disini aku attachedkan video detik ular tersebut ditangkap (ihsan hp jiranku.) Terima kasih jiranku steven yg sngat membantu diketika cemas ini...

No comments: