Thursday, June 5, 2008

Aduhai Harga Minyak.....

gambar menunjukkan situasi di stesen minyak mlm tadi sehingga ada yg isi dlm plastik

semalam dlm kul 5.30 ptg aku dpt msg dr azman yg mengatakan minyak akan naik sebanyak 78sen.. wowww, tingginya.. lps dpt kepastiana dr website malaysiakini, aku terus gi stesen minyak tuk isi minyak, tp kat stesen minyak dah Q hampir 100 meter.... aku tak sanggup tunggu Q panjang, aku balik tolong pak mentuaku dengan harapan bole isi mlm karang bila keadaan reda di stesen.. tp sangkaan aku meleset... keadaan semua stesen minyak terlalu sesak sampai jem teruk... alamatnya peluang aku nak isi minyak tak dpt kos memang sesak sgt.nasib baik semalamnya aku isi penuh.. tapie kalau mlm nie aku boleh isi lebih kurang 20liter lg, maknanya aku dpt save sebanyak rm16.60. aduhai pengumuman ini mmg buat suasana kat jalan raya huru hara expecially berhampiran semua stesen minyak... pada aku kenaikan ini amat melampau memandangkan negara kita adalah pengeluar minyak... lainlah klu kita pengimport minyak, bolehlah naik ikut pasaran semasa. harapnya negara dpt bertukar pemimpin, tp bukan tukar dari pak lah kpd najib, alamatnya seolah keluar mulut buaya masuk mulut naga... biarlah bertukar kepada pemimpin yg prihatin terhadap masalah rakyat.....suasana di stesen minyak mlm td melambangkan situasi sebenar majoriti rakyat yg desperade sanggup tunggu berjam hanya kerana tak sanggup membayar harga tinggi...

No comments: